joraykivis.reismee.nl

Dag 14 Key West - Naples (key largo)

Vanmorgen ons 1e (en tevens het enige hier in amerika) inclusieve ontbijt bij het hotel. Weer een lekker Amerikaans ontbijtje met wafels, muffins, toast, bagels, croissants. Smaakte allemaal prima! Om 10.15 vertrokken we uit Key West. Op naar Key Largo, want het is tijd voor: ‘DOLPHINSWIMMING'!!!!!! Hiervoor hadden we een sessie gereserveerd voor 12.45! Bij aankomst even inchecken en wachten op onze instructrice voor die dag (Meghan). Ongeveer een uurtje vertelde ze alles over de anatomie van dolfijnen en wat we konden verwachten als we straks het water in zouden gaan! We konden echt allerlei trucjes met ze doen. We kregen er al steeds meer zin in. Bij binnenkomst merkte je al dat de dolfijnen ons echt in de gaten hielden. Ze draaiden zich dan op hun zij om ons eens goed te kunnen bekijken. Er waren iets van 13 dolfijnen in het centrum waarmee gezwommen kon worden. Elke groep (wij met z'n vieren en er kwam nog een stelletje uit Denemarken bij) kreeg 2 dolfijnen tot z'n beschikking. Onze dolfijnen heetten ‘NICA' en je raadt het nooit...... ‘ELVIS'!!! Ja hoor, we hadden al gezien dat er een dolfijn met die naam bij zat, maar dat hij ook nog bij ons zou komen..... what are the odds!!!!

Laughing

Eerst ging het Deense stelletje in het water. Daarna waren Elvis en Kim aan de beurt. We werden voortgeduwd en getrokken door de dolfijnen. We mochten ze aaien, gaven ze handjes en we kregen een kusje ;-) Toen kwamen voor het zingen en dansen en de ‘waterfight' Raymond en Joke er ook bij. We gingen voor ‘Old MacDonald had a farm.....' en natuurlijk waren er dolfijnen op die farm, het geluidje werd: IEIEHIEIEIEHHHH!! Zoiets doen dolfijnen toch??!! J Elvis en Kim gingen het water uit en raymond en joke mochten met z'n tweeën verder. Zij deden ook alle trucjes. We hadden een fotograaf erbij geboekt, dus die stond foto's te maken tijdens de hele sessie. Ook mochten we zelf de camera meenemen, dus ook ons eigen fototoestel en de videocamera gingen mee!! Wat een bijzondere ervaring, eentje die we nooit zullen vergeten! Wat een prachtige dieren, apart om hun rubberen huid te voelen. Gewoon in 1 woord AMAZING'!!!!! Aan het eind konden we de foto-cd ophalen bij de balie.

Rond 15 uur weer op weg en nu naar Naples. De rit verliep prima en we konden mooi doorrijden. al was het een wat saaie rechte weg langs de noordkant van de Everglades (waar je overigens niet veel van kon zien hoor). Hier kwamen we overigens langs vele locaties waar je een airboat tripje kon boeken (tip voor mensen die ooit nog eens willen gaan). Om 18:30 uur kwamen we aan in ons hotel (marriot), zag er prima uit! Heerlijke ruime kamers en voor Joke en Raymond een kingsize bed. Alle koffers weer de auto uit (het past allemaal maar net) en aan balie gevraagd naar een paar goede restaurants. Hij noemde 5th avenue met allerlei restaurants en winkeltjes, dus we zijn die kant op gegaan. In de straat zaten relatief veel Italiaanse restaurants (misschien ook niet zo gek in naples), dus we hebben er gewoon 1tje gekozen. Alle 4 zijn we voor een pizza gegaan die prima te eten was. De ober was een beetje een vreemd Italiaans mannetje en we moesten wel lachen om het feit dat hij de door ons gekozen pizza's de lekkerste op de kaart vond. En na iedere zin kwam een knipoogje van de beste man. Naples lijkt ons overigens een plaats met mensen met wat meer poen en het ziet er allemaal wat luxer uit dan gemiddeld. Er liepen wat meer ‘kakkers' rond dan gemiddeld, dus leek ons wel geinig om met een R&B nummer met zware bas door de straat te gaan. Raampjes open en als halve rappers de straat door... We waren weer op tijd in ons hotel want morgen wacht een lange dag. We gaan dan op weg naar Orlando, waar we 4 nachten in een villa verblijven. Wel gaan we morgen na een rit van ruim 4 uur ook eerst naar Cape Canaveral zodat we daarna 3 dagen nog helemaal vrij hebben (waarvan waarschijnlijk 2 besteed aan pretparken). Elvis kiest er vanavond voor om wat t.v. te kijken, omdat we er morgen ook vroeg uit moeten. De klaverjas competitie wordt dus vervolgd.....Ray, Kim en Joke hebben de dolfijnen cd met alle foto's nog even bekeken, erg mooi!

tonnie

Nou dat was een hele mooie ervaring om nooit meer te vergeten super hoor.

jos

hallo jongelui de verhalen en de foto,s waren weer prachtig. geniet nog van jullie laatste dagen

groetjes Pa en Ma xxx

Nicole

Mooie foto's en verhalen mensen!!! En super dat verhaal van dolfijn Elvis... Veel plezier nog en lekker genieten!!!

Sonja

Ohhhh. dat lijkt me toch ook een keer gaaf! Ook erg leuke foto's.

Liefs

Jan en Weia

Wat weer een mooi verhaal en wat een geweldige belevenis met dolfijnen zwemmen.
Wij hebben daar toen ook erg van genoten.
Jongelui het gaat allemaal mee in jullie rugzakje

Goede reis verder en nog veel plezier

Liefs Papa en Mama

Kirsten

OOhhh geweldig dat jullie dit mee hebben gemaakt!! :D
Vind het helemaal super!!

Jannicke

Heej, kllnkt super leuk allemaal en leuke foto's weer, mijn god wat zijn jullie bruuuiiin!! Hier is het eindelijk ook lekker zomers weer en hopelijk blijft dat ook nog wel even zo. Veel plezier nog en tot snel kus kus! oh ja en een knuffel van tia en koekas ;-) (ze heeft het vaak over jullie, volgens mij mist ze jullie ook!)

Janneke

Wat een leuke verhalen en de foto's erbij maken het helemaal supeerrrrr compleet!!! Wat gaaf zeg met die dolfijnen!! WOUW!

Liefs,
Janneke

Marije

hallo allemaal, wat verschrikkelijk dat ik jullie site helemaal vergeten ben. Ik dacht er nu opeens aan, en wat ziet ie er ontzettend gaaf uit zeg!!! Zoveel mooie verhalen en foto's. ik ben jalours........
Heerlijk om weer in amerika te zijn en zwemmen met dolfijnen....wow, niet te vergelijken met die keer wat ik heb gedaan. Jullie mochten tenminste helemaal het water in, en echt aan de vin hangen. Super VET!
Ik heb nog wat tijd nodig om alle verhalen van de andere dagen te lezen....jullie nog heeeeel veel plezier met zijn 4tjes de laatste dagen, doe voorzichtig en geniet nog even.
kimmy.....TOT SNEL!
-XXXXXXX-

jose elshof

Wat een leuke verhalen door jullie manier van schrijven is het erg leuk om te lezen. die dolfijnen wat lijkt me dat geweldig komen wij nederlanders aan met ons dolfinarium zijn jullie trouwens niet blij dat jullie weg zijn uit mexico en weer terug zijn in het toch wat veiliger amerika veel plezier nog

desiree

he mooi man met dolfijnen zwemmen leuke foto joke lijkt mij ook wel gaaf.
Nou geniet er nog van.

groetjes De