joraykivis.reismee.nl

Dag 17 Orlando (Clermont)

Vandaag stond er wel wat op het programma: van 09.00 tot 21.00 naar 2 pretparken, Universal Studios en Island of Adventure (liggen naast elkaar). Daarvoor hadden we gisteren al de combikaarten gehaald bij 1 van de vele (voordeel)winkeltjes (dit scheelt toch20 dollar per kaart t.o.v. kassaverkoop). We konden dus de hele dag switchen tussen beide parken. Er zit wel een luchtje aan deze manier van kaartverkoop. De winkeltjes bevinden zich langs de weg en maken ook reclame, maar van de verkoper krijgen we te horen dat wanneer de kaart niet werkt we maar moeten zeggen dat we ze hebben gekregen of ze werkten gisteren nog wel. Laten we het maar grijs gebied noemen. Om +/- 07.30 opgestaan, ontbeten en vervolgens op naar de parken.

Bij de ingang aangekomen bleken alle vier de kaarten gewoon te werken, gelukkig! Joke en Raymond kenden de parken al een beetje dus op naar de ‘good stuff'. Als eerste zijn we in 1 van de nieuwste attracties, de Hollywood Rip Ride Rockit, gegaan. Een achtbaan waarbij je zelf de keuze(30 mogelijkheden) kon maken welke muziek je wilde tijdens de rit. Ook werd de rit opgenomen. Deze video kon je na de rit kopen. We kregen een klein stukje van onze rit te zien en toen de prijs van de video: 35 dollar!!! We zijn maar snel doorgelopen naar een volgende attractie. Tot ongeveer 15.30 zijn we in Universal gebleven en hebben daar in enkele simulators en een achtbaan (Simpsons the ride, Jimmy Neutron en Revenge of the Mummy) gezeten, shows gezien (BeetleJuice, Terminator 3D, Twister) enkele aliens (Men in Black) neergeschoten en een haai gedood (Jaws). In de tussentijd zijn Kim en Joke nog op de foto geweest met Shrek, prinses Fiona en Donkey en zijn we bij ET op bezoek geweest.

Om 15.30 dus richting Island of Adventure (deze volgorde omdat Universal tot 19.00 open was en Island tot 21.00). In dit park waren meer attracties waarbij er adrenaline vrijkomt: Doctor Doom's Fearfall (vrije valtoren) Dueling Dragons (2 achtbanen, resp. 4 of 5 keer over de kop) en de uitsmijter Incredible Hulk Coaster(gelanceerde achtbaan die 7!! keer over de kop gaat). Daarnaast ook nog leuke 3D achtige attracties als Spiderman en Poseidon. Maar het meeste plezier hebben we toch gehad bij de attracties waar water bij kwam kijken. Als voorproefje gingen we in Jurassic Park River Adventure waarbij we een paar druppels water over ons kregen. Vervolgens gingen we naar Popeye and Bluto's Bilge-Rat Barges (Pirana uit de efteling, maar dan ff iets anders kwamen we achter). Bij de ingang van de attractie wordt al vermeld: ‘you will get wet, possibly soaked'(je wordt nat, misschien drijfnat). Nou, het 2e was het geval. We werden drijfnat. Nu hadden we de smaak te pakken. Op naar de volgende wildwaterbaan: Dudley Do-Right's Ripsaw Falls (boomstammen). Om zeker te zijn dat we van top tot teen, van sokken tot ondergoed nat zouden zijn, zijn we nog twee keer Popeye ingegaan. Het was alsof we met kleren en al een zwembad waren ingesprongen. Doordat het al wat later was en niet meer zonnig begon het toch wel een beetje koud te worden(we hebben er geen verkoudheidje aan overgehouden). Om toch nog iets op te drogen hebben we Dr. Doom en de Hulk gebruikt als droger. Eerst zijn Joke, Raymond en Elvis de Hulk ingegaan(Kim was nog een beetje misselijk van de vrije valtoren), daarna zijn Joke en Elvis nog een keer gegaan om helemaal voorin te zitten. Het was al donker geworden en dit gaf wel iets extra's aan de rit.

Om 21.15 de uitgang opgezocht om vervolgens nog even wat te eten bij de Panda Express. Wat is die orange chicken lekker, MMMMMMM !! Om ongeveer 23.00 waren we weer thuis. Kim, Joke en Raymond gingen vrijwel direct naar bed, want morgen wacht Magic Kingdom. Elvis kon iets later naar bed, want hij blijft morgen thuis om ff te relaxen op de laatste volledige dag in Amerika.

Sonja

Terwijl de kinderen ff stillezen kan ik jullie verhalen ook even stillezen :)). Leuk, leuk! geniet er nog even van.

Tot snel, liefs

jos

weer een mooi verhaal lijkt me heel gaaf