joraykivis.reismee.nl

Dag 15 Naples - Orlando (Clermont)

Vandaag toch wel weer een lange trip op de agenda. We rijden namelijk van Naples rechtstreeks naar het Kennedy Space Center (KSC) om vervolgens onze villa op te zoeken in Orlando. De trip naar het KSC duurt ruim 4 uur en daarna moeten we nog ruim een uur terug rijden richting onze laatste accommodatie. Om deze reden zaten we tegen 8 uur alweer in de auto om op weg te gaan. Tussendoor nog weer even een ontbijtje/lunch in de supermarkt gekocht en klaar voor de trip. Ervoor gekozen om toch eerst onze sleutel op te halen i.p.v meteen door te rijden naar het KSC, omdat we mogelijk als we het erna zouden doen, niet op tijd zouden zijn (moest voor 19.00!). Aangekomen bij het ‘American Vacation Home' gebouw, bleek er niemand te zijn! Gesloten op zaterdag dus! Tja.... Wat nu! Maar er bleek een brievenbus bij de deur te zitten (met instructies hoe deze te openen) en hier zouden onze papieren in moeten zitten. Eerst nog een beetje een gedoe deze brievenbus open te krijgen. Eenmaal gelukt, bleek er gelukkig een envelop met de naam Tiemessen in te zitten (bevatte routebeschrijving naar villa etc.). Brievenbus moest natuurlijk ook weer dicht (want er zat nog een envelop in), wij prutsen en doen met dat stomme ding, maar niet gelukt! Maar hopen dat niemand die envelop voor die anderen eruit jat!!

Toen op weg naar het KSC. Bij aankomst bleek de entree best prijzig, maar goed..... we hadden zoiets van: daar moet je toch wel even geweest zijn! We zijn als eerste met een bus meegegaan die ons langs drie stops bracht: stop 1 was een observatietoren (+ we kregen er een kort filmpje te zien), stop 2 was het Apollo-centrum en stop 3 was het international space station! Stop 2 was toch wel het leukst. Hier zagen we een filmpje over de voorbereiding en lancering van een spaceshuttle vanuit de controlekamer. Was grappig om te zien. In een grote ruimte hing een spaceshuttle...... echt MEGAgroot!!! Dit was een echte spaceshuttle (is 2x zo groot als het Vrijheidsbeeld) en indrukwekkend om te zien! Ook kon je ruimtepakken bekijken en zelf de maan een beetje voelen!! Er lag namelijk een klein stukje maansteen wat je aan kon raken! Tussendoor even een hapje gegeten en weer verder. Als laatste weer terug naar het visitorcenter en daar hebben we in een simulator gezeten die je een lancering van een spaceshuttle laat beleven!!! Best grappig. Eerste positie was een beetje schuin achterover, toen helemaal shaken (lachuh man......!!) en als laatste kwam je een beetje in een voorover positie te zitten, waarbij je een beetje een zweefidee kreeg. Hmmm...... beetje lastig te beschrijven allemaal! Maar in ieder geval wel geinig dus! Daarna nog wat dingetjes bekeken en fotootjes gemaakt en toen begon het ineens keihard te regenen (en beetje onweer). Hierbij waren we toch wel even flink nat, aangezien we net buiten liepen. Was wel een grappig moment! Naar onze mening best wel leuk om even te kijken (maar onze 4 ½ uur was toch wel wat te weinig), maar het entreegeld niet waard! Raymond had al een mooie 2e naam bedacht: ‘Het Kennedy Rip-Off Center'!!! J

Na het KSC richting de supermarkt en de mcdonalds. En uiteindelijk als eindbestemming onze villa! Deze ligt in het plaatsje Clermont (dichtbij Orlando). We waren toch allemaal wel benieuwd. Eerst nog even lastig om de wijk in te komen, er zat namelijk een hek voor en je moest een code intoetsen. En tja..... die wisten we niet, aangezien we niets gekregen hadden. Inmiddels hebben alweer 3 auto's zich achter ons verzameld. Dan maar ff weer omkeren. Gelukkig roept de man achter ons dat de code 1234 moet zijn! Kijk.... dat is dan toch weer fijn, zo'n behulpzaam iemand! En ja hoor.... 1234 was het en we konden verder (altijd handig voor evt inbrekers zo'n moeilijke code). Dan nog de sleutel krijgen om de villa in te kunnen. Er hing een kastje naast de deur en we hadden instructies op een blaadje. Ook hier lukte het niet meteen om het kastje open te krijgen. Uiteindelijk sprong die open, maar jammer genoeg eindigde het klepje op (wie anders dan) Joke haar voet..... AUW!!! We kwamen een mooie grote villa binnen. Er zijn 4 slaapkamers, 2 zitkamers een grote keuken, 2 badkamers en natuurlijk een zwembad in de achtertuin! Lekker hoor, hier kunnen we wel een paar dagen vertoeven en gelukkig even geen gesjouw met de koffers. Nog ff een potje geklaverjast, met inmiddels het resultaat 4-2 (voor Ray en Kim)! Joke en Kim gingen daarna richting hun nestje. Raymond en Elvis bleven nog eventjes bankhangen!

tonnie

Inderdaad nu even rust inplaats van dat gesjouw met die koffers.Geniet van de laatste dagen in de villa en natuurlijk naar de pretparken.

Veel plezier liefs Ma

jos

wel weer een lange reis en een gedoe met de code maar toch gelukt nu even uit rusten en nog even genieten van de laatste dagen