joraykivis.reismee.nl

Dag 18 Orlando (Clermont)

Op onze laatste dag in Amerika zijn we met z'n 3en op pad gegaan. Elvis wou het de laatste dag rustig aan doen en had geen zin aan nog een ‘pretpark dag'. Hij heeft lekker gezwommen en genoten van de zon. Joke,Kim en Ray waren rond half 10 in Magic Kingdom (onderdeel van Disney en vergelijkbaar met Disney Parijs). Toen we kwamen aanrijden op de parkeerplaats oogde het al redelijk druk. De ingang van het park was een eindje verderop, dus eerst met een treintje op weg. En er gingen nogal wat treintjes die kant op. Dachten we het park in te gaan, maar eerst nog een grote boot op om naar de overkant van een meertje te komen. En daar was dan eindelijk de ingang van het park. We waren vrij snel binnen en Main Street liep al bomvol met mensen. Dat voorspelde weinig goeds voor de wachttijden bij de attracties. Maar goed, verderop in het park kan het allemaal wat rustiger zijn als de mensen zich verspreiden. De kaart erbij gepakt en op zoek naar een strategisch startpunt voor onze 2 pretpark dag.

We zijn naar de uiterste hoek van het park gelopen (Frontierland), want daar zaten al 2 leuke attracties. Eenmaal aangekomen bleken de wachttijden toch al opgelopen tot 30 minuten. Gelukkig werken ze in Disney met een 'fast pass' systeem, waardoor je een kaartje kan krijgen voor een veel kortere rij, maar deze kun je wel pas (ongeveer) een uur later gebruiken (en is een uur lang geldig). We hadden ons plan al helemaal klaar, gewoon overal een fast pass gaan halen en daarna het rondje weer maken met veel kortere rijen. Dus hup, eerste pas bij een wildwaterbaan gehaald en daarna naar de nabij gelegen achtbaan. Maar helaas, de volgende fast pass kan je pas halen als de tijd van de vorige is gestart (dus over een uurtje pas). Daar ging ons mooie plannetje. Het was ondertussen alweer behoorlijk heet aan het worden, dus wij op zoek naar een attractie waar het iets rustiger was. De eer was aan de ‘Pirates of the Caribean' waar we maar 10 minuutjes moesten wachten. Toen een ander deel van het park opgezocht en ook daar een iets rustigere attractie gepakt.

Doordat de fast pass een uur geldig was, werkte onze strategie nog wel voor een deel. Doordat tijden elkaar deels overlappen, hebben we toch nog 3 pasjes kunnen bemachtigen die ons een stuk sneller bij de attracties bracht. Aan het begin van de middag werd het overal steeds drukker waardoor wachttijden al snel opliepen tot een uur of meer. Ook het fast pass systeem werkte niet meer, aangezien deze pas in de avond gebruikt konden worden. Doordat het zo druk is (en zo veel passen uitgegeven worden) schuiven de tijden ook steeds verder naar achteren. Hierdoor hebben we attracties als Space Mountain over moeten slaan. Om deze reden hebben we er maar voor gekozen om rond 3en de parade in Main Street te bekijken om vervolgens onze villa weer op te zoeken. Gelukkig hebben we toch nog 8 leuke attracties kunnen doen. Ook aan andere mensen (en vooral kinderen) was toch wel te merken dat het vandaag iets te druk en te warm was voor een pretpark.

Aangekomen in de villa zijn we lekker in zwembad gesprongen. Elvis had zich ook prima vermaakt met de laptop (verkiezingsprogramma's kijken, reisverhaaltje geschreven) en lekker bruinbakken. Joke heeft een parcours met verschillende attributen (zie foto) in het zwembad bedacht. Ray, Kim en Joke hebben deze een paar keer afgelegd. Ray was de winnaar! Na het zwemmen ons laatste avondmaal in de mac donalds genuttigd. We wouden toch in stijl eindigen en dat is gelukt, lekker lopen schranzen! Na de heerlijke maaltijd hebben we onze koffers weer ingepakt (helaas) en hebben we nog een boompje gelegd. Ditmaal waren Elvis en Joke de winnaar. Ze hebben Kim en Ray goed afgedroogd met dubbele cijfers. Ray en Kim staan nog wel met 4-3 voor dus Elvis en Joke moeten morgen nog even de stand gelijk trekken. Morgen moeten we om 12:00 uur ongeveer onze auto inleveren om naar het vliegveld gebracht te worden. We vliegen om 14:55 uur en zullen dus een lange reisdag voor de boeg hebben. Om 09:00 uur (donderdag; nld tijd) komen we op schiphol aan en zullen we onze reis eindigen in de trein van de NS om ongeveer 12:00 uur in Deventer te arriveren. Bedankt voor het lezen van en het reageren op alle reisverhalen, leuk om het uit te printen en het later nog eens terug te lezen. Groetjes van ons!!!

tonnie

Hoi Kids ,
We hebben genoten van jullie verhalen en het kijken van de foto,s prachtig .Helaas het is weer voorbij en nu nog een lange reis voor de boeg. Wij wensen jullie een goede reis naar huis en ik zie jullie morgen .Ik zal jullie afhalen in Deventer.

Veel liefs Pa en Ma

Betsie

Hoi jongelui
Het was leuk jullie te volgen. Mooi avontuur met alles erop en aan. Ontspanning af en toe stress in een mooie omgeving Nu nog een lange terugreis. Hopen dat die soepel verloopt. Goede reis Groetjes Herman Betsie

Sonja

Goede reis!!!!!!

jose elshof

het was erg leuk om jullie verhalen te lezen wat gaat het snel voorbij maar wat hebben jullie veel meegemaakt en gezien wij zijn ook een klein beetje op vakantie geweest in mexico en amerika wel mooi want zelf durven we het toch niet ik wens jullie een goede reis toe hopen dat het vlot verloopt En elvis nu met frisse moed aan je huis beginnen groetjes jose

Jannicke

Dag lieverds,

Wat een leuke verhalen allemaal en volgens mij hebben jullie het ook heel erg goed gepland, zo'n park is volgens mij super om zo'n mooie vakantie mee af te sluiten! Oh ja, wij zijn zo vrij geweest om voor jullie te stemmen,.. alles VVD, akkoord neem ik aan?? hahaa geintje, nou fijne vlucht en tot snel veel liefs Jan Jannicke Tia en Koekas

Sofia

Tante Koke, Ik vind het heel leuk wat jullie gedaan hebben, ik wil graag ook een keer samen met Koekas naar Disney World toe, wil je dan mee om ons alles te laten zien?

Heel veel liefs Sofia

Janneke

Heee hoi!

Oh...ben toch wel een beetje jaloers op jullie als ik jullie verhalen en foto's zie van die pretparken!! GAAF!!
Ik heb alles met plezier gelezen en uitgekeken naar de foto's elke keer. Een goede reis terug!

Liefs,
Janneke

Fabie

Hoi!

Inmiddels zijn jullie als het goed is alweer in ons eigen fijne landje. Dat is super snel gegaan zeg. Voor jullie helemaal zeker; de tijd is voorbij gevlogen. Ik vond het echt geweldig om jullie verhalen te lezen en foto's te zien. In de pretparken hebben jullie je dus ook weer goed vermaakt! Leuk hoor! En, Elvis, niet verbrand op de laatste dag?

Nou, ik hoop dat de terugreis ook goed is verlopen en dat alles goed gegaan is met de bagage.

Kimmy ik zie je in ieder geval zondag! Kijk er naar uit om ook persoonlijk van je over jullie belevenissen te horen!

marietje harink

hoi fam nog een late reactie heb nu even de laatste verhalen gelezen en foto,s gekeken dit halen ze jullie nooit meer af wat hebben jullie veel gezien en gedaan hoor er van tonnie nog wel meer van
groetjes van oom wim en tante marietje